Routekaart (Full Screen: klik rechtsboven)

dinsdag 1 juli 2014

1/7, rouwbericht in Praag, 0 km

Deze extra luie dag voorzien we ons eerst van een 24-uurs abonnement op het openbaar vervoer. In de praktijk komt dan alleen de voortreffelijke metro in aanmerking want trams rijden schijnbaar op eigen gezag kriskras rond. Onzin natuurlijk, maar ik kom er niet achter zonder goede kaart waar wat naartoe rijdt. Daarnaast zijn er bussen maar daar geldt hetzelfde voor. Eigenlijk is vooral de taal en de aanduiding van plaatsen daar debet aan. Vaak had er net zo goed Chinees kunnen staan, je snapt het niet en kunt het (dus?) niet onthouden.
Enfin, tegen half elf vinden we het Gouden Straatje (Zlata Ulicka). Een mooi oud steegje met historie dat er ook nu nog aantrekkelijk uitziet. Nu hebben ze er hier een handje van om nogal gemakkelijk over te gaan tot het heffen van entree. Toch schiet me € 10 p.p. echt in het verkeerde keelgat. Ik heb op de foto al voldoende gezien, eigenlijk wil ik ieder die naar die prent kijkt uitnodigen om 1 € over te gaan maken, op mijn rekening wel te verstaan. 
Nou komt een ongeluk zelden alleen, zo ook nu. Ik word gebeld dat onze goede vriend Toine is overleden, toch nog plotseling. Voor ons is dit aanleiding om huiswaarts te willen gaan. M.a.w we breken de trip af, informeren op het hoofdstation en besluiten morgenavond met de doorgaande nachttrein met fiets en al naar Nederland te gaan. Einde van de trip, terug naar de soms harde werkelijkheid. 
Morgen nog wat aanrommelen maar vandaag viel eigenlijk het doek al.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten